Search Engine Advertising is een veel vergeten term en belangrijk deel van online marketing

Naast search engine optimalisatie (SEO) is SEA een veel vergeten term en belangrijk deel van online marketing. SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising. Je kunt adverteren op Google en daarmee bezoekers naar jouw website trekken. De truuc is niet om zoveel mogelijk geld in een SEA budget te steken maar om SEA zo goed mogelijk te laten werken. Dit doe je door de juiste trefwoorden (key words) te gebruiken maar dat is allang niet meer zo belangrijk als gewoon goede, duidelijke teksten en uitingen. Evenals het vaststellen en instellen van jouw target, jouw doelgroep. Tevens is het van groot belang dat jouw advertentie op de juiste en voor relevante plaatsen zichtbaar is. Een reclame voor een duikbril doet het over het algemeen niet zo goed in de marge van een website over tuinmeubelen. Je kunt namelijk ook op andere websites terecht komen, websites die jouw advertentie gelpaatst krijgen door de door hen ingestelde criteria en doelgroep. Natuurlijk kun je ook direct in de Google resultaten adverteren.

Dit is een voorbeeld van Search Engine Advertising. Je ziet het gele ‘Adv.’ (advertentie) label links van het webadres staan.

Door onze opgebouwde ervaring in de reclamewereld is Search Engine Advertising een soort vanzelfsprekendheid geworden en ben jij verzekerd van goed resultaat en maximale conversie van jouw marketingbudget.